Här är en liten guide för hur du ska göra om kanalerna saknas.
Jag kan inte se mina tv-kanaler, vad beror det på?
Vi jobbar just nu med att förbättra din tv-upplevelse. Det betyder vissa förändringar för kunder som har fiber- eller kabel-tv.
För dig som har fiber-tv
Vi har flyttat dina hd-kanaler så att de ligger längst
fram i din kanallista. Det betyder att du lättare får tillgång till dina
hd-kanaler. Samtidigt flyttas sd-kanalerna till andra kanalplatser eller
försvinner helt.
Hittar du inte dina kanaler? Du kan behöva uppdatera din tv-guide. Gör så här:
- Ta fram din fjärrkontroll
- Tryck på knappen som heter EPG
- Tryck på den blåa knappen
- Välj alternativet Uppdatera tv-guide och därefter OK
Vill du skapa en ny kanallista? Gå till användarmanualen för tv-boxen Arris (pdf), kapitel 12, sidan 20.
För dig som har kabel-tv
Kanalerna TV8, TV10, Kanal 5, Sjuan, Kanal 9, Kanal 11 och TV 12 sänds från och med nu som hd-kanaler (high definition) vilket ger en bättre ljud- och bildupplevelse. Det betyder att du som ser tv med en tv-box via antennuttaget måste ha en hd-box för att kunna fortsätta se kanalerna.
Har du en hd-box?
Då kan du behöva göra en kanalsökning. Nedan hittar du
instruktioner för det. På undersidan av tv-boxen står det vilken modell du har.
Humax 1000C
- Välj Meny på fjärrkontrollen och därefter Inställningar
- Slå in PIN 0000 (eller 1234)
- Tryck på Installation
- Välj Kanalsökning
Humax 2000C
- Välj Home på fjärrkontrollen och därefter Inställningar
- Välj Kanalinställningar
- Välj Automatisk kanalsökning
Har du en sd-box eller inte får det att fungera?
Vänd på boxen för att se vilken modell du har.
Kontakta i så fall våran kundsupport på 020 222 222